Aura Anghel face parte dintre acei români care își urmează visele. A vrut să aibă succes în industria de beauty din Italia și a reușit. După 20 de ani s-a întors acasă și a investit în 3 afaceri care fiecare în felul ei aduce mai multă frumusețe și eleganță româncelor. Dar, lucrul bine făcut și reputația au făcut ca Aura Anghel să fie invitată recent în juriul unuia dintre cele mai competitive concursuri de frumusețe din lume, Miss Italia 2019. Mulțumesc, Aura pentru acest dialog despre frumusețe, stil și antreprenoriat românesc.
* * * * *
Drumul de la Sanremo la Miss Italia 2019
Liviu Cristea: Aura, ai fost invitată recent să participi la una din semifinalele Concursului Miss Italia 2019. Din ce știu eu, acestă invitație este o premieră. Altfel spus, ești primul consilier de imagine român care jurizează în cadrul unuia dintre cele mai urmărite concursuri de acest gen din lume. Așadar, ceea ce aș vrea să ne spui azi este cum ai convins zeii să arunce zarurile în favoarea ta?
Aura Anghel: Nu știu cum am făcut, dar știu că, în momentul în care am primit invitația, m-am simțit foarte onorată. Într-adevăr, vorbim de juriul celui mai important concurs de frumusețe din peninsulă. Nu ajungi acolo din greșeală. Se prea poate că ceea ce a făcut acest lucru posibil este tot ce am făcut și s-a văzut în toți anii în care am activat în industria de beauty din Italia. Mai exact, cred că pasiunea mea pentru frumos, sentimentul înnăscut pentru eleganță—înțeleasă ca o combinație de grație și simplitate, îngrijire și bun simț, dar și abilitățile mele analitice au convins organizatorii că sunt potrivită pentru a face parte din juriul concursului.
În Italia, consultantul de imagine are întodeauna un cuvânt de spus, când este vorba de frumusețe și imagine. Consultantul se ocupă de tot ceea ce ține de comunicare non-verbală. Astăzi, mai ales la un asemenea concurs de frumusețe, nu este de ajuns doar să arăți bine, este nevoie de talent, personalitate, atitudine, conștientizare și mai ales feminitate. Acestea au și fost criteriile după care am votat. Sunt convinsă și că anii petrecuți în backstage-uile unor mari festivaluri, precum și multele personalități pe care le-am consiliat, le-au întărit convingerea că sunt o alegere bună.
Premiere la Miss Italia 2019
Știu din discuțiile noastre anterioare că Miss Italia 2019 este o ediție cu totul specială. Ce ne poți spune? Este ceva ce ai remarcat în mod special?
Da, Miss Italia 2019 este o ediție cu totul specială. Vorbim despre cea de-a 80-a ediție a concursului, așa că pentru mine onoarea este cu atât mai mare. Eu am participat la semifinale, dar Finala este extrem de așteptată din mai multe motive. Pentru că este o ediție specială, în loc de 40 de concurente vor urca pe scena 80. Acestea vor intra într-un cantonament „bellezza dell corpo, bellezza della mente” care le va pregati pentru marea finală. În al doilea rând, în premieră, câștigătoare concursului va fi desemnată prin televoting. Așadar, votul italienilor de acasă va fi cel care contează. Și, nu în ultimul rând, pentru prima dată, după o pauză de 7 ani, postul național de televiziune RAI 1 a hotărât să o transmită în direct, pe data de 6 septembrie de la Jesolo. Va fi o adevărată paradă a vedetelor, un show în toată regula și italienii chiar știu cum să facă asta.
Din 1939 pe această scenă au fost încoronate nume celebre precum Sophia Loren, Lucia Bose, Simona Ventura, Gina Lollobrigida (care va fi invitata de onoare a show-ului) etc. Deci, acest concurs este o rampa de lansare importantă pentru cele ce vor să facă o carieră în lumea show-biz-ului. Anul acesta, printre finaliste se află și o jucătoare de tenis, Susanna Giovanardi. Despre ea, Patrizia Mirigliani, patroana competiției Miss Italia, spune că seamănă foarte mult cu actrița Sofia Loren.
Amintiri de la Sanremo
Pentru că tot am vorbit despre frumusețe, concursuri și implicarea ta în lumea show-bizz-ului Italian, aș vrea să ne spui care e legătura ta cu festivalul de muzica Sanremo?
Aș spune că am o dublă legătura cu Festivalul de la Sanremo. Prima este precum cea pe care o au mulți alți români care au urmărit ani de-a rândul evoluția, uneori chiar debutul, unor mari artiști internaționali. Mă gândesc la Albano, Andrea Bocelli, Paola e Chiara , Giorgia, Laura Pausini, Eros Ramazzotti și mulți alții. Anul acesta a ajuns la ediția cu numărul 69 și nu este o întâmplare faptul că a ajuns unul dintre cele mai populare și faimoase evenimente muzicale produse în Italia și recunoscute pe plan internațional.
Cea de-a două legătură cu festivalul de la Sanremo este una mult mai personală și de suflet, aș putea spune. De 6 ani sunt unul dintre consultanții de imagine care are grijă de look-ul concurenților, dar și de o parte dintre vedetele prezente pe scenă. De acest show mă leagă tot felul de emoțiile trăite împreună cu concurenții … fericire, bucuri, tristețe, tot felul. Am trecut de bariera profesională. Sunt și eu om! Și cum s-a întamplat și anul acesta, mă atașez de câte un concurent, cu care de cele mai multe ori mă revăd la următoarea ediție. Am avut șansa să lucrez cu „necunoscuți”, care atunci când au coborând de pe scena festivalului deveniseră „peste noapte” vedete. E un sentiment extraordinar să fii un astfel de martor ocular! Am norocul să întâlnesc artiști consacrați cu care mă văd în back stage, în cabină, în lift, la micul dejun și cu care, în maniere diverse, comunic și le spun cu mândrie că sunt româncă. Prezența la Sanremo mi-a adus bucuria de-a cunoaște artiști celebri precum Ricky Martin, Andrea Bocelli, Eros Ramazzotti, Louis Fonti și mulți alții.
Antreprenoriat și consultanță de imagine
Aura, tu ai locuit mulți ani în Italia. Ți-ai construit ușor-ușor un drum al tău. Ți-ai câștigat recunoșterea și locul tău într-o industrie. Iar, mai devreme spunea-i că te mândrești cu faptul că ești româncă. Și, te întreb eu, de ce te-ai întors? De ce consultant de imagine aici acasă în România?
Aș începe răspunsul spunând un lucru pe care nu trebuie sa-l uităm. Româncele sunt printre cele mai frumoase femei din lume. Din păcate, cumva, în ultimii ani am obervat că frumusețea pare că se vrea înlocuită cu o formă de originalitate greșit înțeleasă. La prima vedere nu pare ceva grav, însă, nu trebuie să lăsăm limbajul nostru, muzica și manierele noastre să se depărteze de bunul gust sau de bunul simț. Nu trebuie să lăsăm originalitatea să transforme frumusețea în vulgaritate.
Poate sunt prea profundă, dar exact această credință a mea m-a făcut să mă întorc în țară. Simt că mă pot alătura oamenilor frumoși și creativi din România, simt că împreună, fiecare în felul lui, putem lupta pentru ca vulgaritatea să nu ajungă o formă de normalitate în țara noastră. Aceasta este motivul pentru care am lăsat pe planul doi la cariera mea din Italia. Cred că experiența mea poate să ajute la formarea unor noi generații de oameni frumoși, de tineri consultanți de imagine care pot pune în valoare frumusețea nativă românească. Și pentru că am vrut ca acest demers al meu să fie auzit de cât mai mulți oameni, am gândit câteva proiecte prin care să pot împărtăși ceea ce știu.
Antreprenoare de Brașov
Știu despre școala de frumusețe pe care ai înființat-o la Brașov, dar care sunt celelalte proiecte?
Da, am deschis la Brașov Luxury Academy, unica academie din România, care pregătește specialiști în hairstyle, make-up, design vestimentar și consultanță de imagine. Este un loc de întâlnire între exigențele de piață și aspirațiile celor care își doresc o carieră în fascinanta lume a Fashion-ului. Cu acest proiect îmi doresc din tot sufletul să dezvolt o comunitate puternică, care să dețină atât cunoștințe academice cât și practice și inovative.
Pentru că academia se adresează viitorilor specialiști, am decis să deschid și un loc pentru cei care doar își cauta propriul stil. Așa a luat naștere „Luxury Staff”, primul salon de Consultanță de Imagine din România. Am creat un loc unde valorizăm imaginea fiecărei persoane, ținând cont întodeauna de personalitatea și individualitatea fiecăruia. În experiența mea de 20 de ani am văzut că oamenii sunt unici, cu dorințe și viziuni diferite despre frumos și urât. Au o mare diversitate de sentimente, experiențe personale, vise și percepții. Așadar, în salon educația stilistică este pusă la loc de cinste. Ea se referă la calitate, tehnică, viziune, armocromie și cunoștințe stilistice care se reflectă în tunsori, coafuri, piese vestimentare, accesorii și mai ales în comunicare și atitudine.
Dress Code Show
Nu aș vrea să încheim acest interviu, fără să ne povestești câte ceva despre „Dress Code Show”. Este proiectul în care știu că ai investit cel la mult timp de la revenirea în țară.
Da, ai dreptate, Liviu! „Dress Code Show” este cel mai ambițios proiect al meu. Acest talent TV show este un proiect de suflet. Lucrez la concept, brand și structură, de mai bine de 4 ani. Este un show care va pune accentul pe stil, frumusețe, armonie și bun gust. Va educa oamenii în a avea sau în a-și găsi stilul vestimentar care îi va pune în valoare 100%. Sper că îi va ajuta să aibă o nouă viziune estetică, sau mai bine spus, îi că îi va învăța cum să se îmbrace la diverse evenimente care au loc în viața fiecărui om, fie el bogat, sărac, înalt, scund, gras sau slab.
În concluzie ….
Poate că ar fi bine să ne reamintim că imaginea este cel mai puternic instrument de comunicare! Eu am pornit pe drumul românesc al antreprenoriatului cu o investiție de peste 150.000 de euro. Într-un fel, toate proiectele au menirea să popularizeze conceptul de consultant de imagine. Este o meserie relativ nouă și puțin cunoscută în la noi în momentul de față. Și, da, îmi doresc să văd mai multă eleganță și stil pe toate străzile din România.
E loc și de mai mult, timp, perseverență și sănătate să am, că în rest totul e posibil! Nu sunt omul care să renunțe ușor, așa că am să fac tot ce pot și-n continuare … pentru că eu încă mai cred că frumusețea va salva lumea!